woensdag 23 oktober 2013

TREIN ZONDER BESTEMMING

1.       Trein zonder bestemming. Surrealisme.

2.       Midden in de nacht mengt een man zich tussen mensen die op het station op de trein zonder bestemming wachten. Als deze arriveert, stappen er mensen uit die al lang geleden zijn overleden; ze worden begroet door de wachtenden. Dan laat de machinist weten dat iedereen weer moet instappen. De achterblijvers gooien dan bloemen op de rails die op dat moment door kolkende witte nevel niet zijn te zien. De man, die zelf geen bloemen bij zich had, krijgt van een jonge vrouw een zestal bloemen die hij eveneens op de rails gooit. Daarna gaat iedereen weer weg, maar de man blijft rondlopen op het perron. Dan, bij het ochtendgloren, loopt hij naar de rand van het perron om te zien dat de rails compleet overwoekerd zijn en ziet tussen de wildgroei zes prachtige bloemen staan.  

3.       Copyright: John Beringen john.beringen@casema.nl


4. gedetailleerde synopsis, script en draaiplan beschikbaar voor inzage
 Ik zoek iemand die het zit zitten om dit te verfilmen.

dinsdag 24 september 2013

DIE HARD in DE EFTELING. AKTIE

1. DIE HARD in DE EFTELING. AKTIE

2. Een groep terroristen overvalt een pretpark. Het personeel vecht terug door de attracties (achtbanen, spookhuizen, zweefmolens etc etc ) te saboteren en tegen de overvallers te gebruiken.

3. Copyright: Michel Sakkers, michelsakkers@hotmail.com

4. Interesse voor deze potentiële kassakraker? Laat het me weten...

donderdag 5 september 2013

Game show


1.     Tv serie
2.     De presentator doet de inleiding van het programma, geeft uitleg over de spelregels en stelt (elk koppel apart, zij zien elkaar niet), de kandidaten voor aan de kijkers.
De spelregels zijn:
a.     Er zijn twee duo’s spelers. Zij krijgen elkaar niet te zien.
b.     Het eerste duo krijgt de opdracht om in een drukke stad waar veel mensen lopen, vanaf een opgelegde startplaats, voor een bepaald tijdstip via een uitgestippelde route, op een bepaalde eindlocatie aan te komen.
c.     In de route zit in ieder geval een wandeling, maar kan ook afgewisseld worden met een korte trein-, taxi-, busrit of andersoortig vervoer.
d.     Van beide teams draagt 1 persoon om de beurt een bril voorzien van een camera om alles op te nemen met geluid. (eventueel wordt er nog gefilmd met extra camera’s)
e.     Het 1e duo moet proberen het 2e duo te “lossen” tijdens de achtervolging. Als dit lukt is er meer geld te verdienen. Als het eerste duo de achtervolgers ontdekt hebben en aan het eind van het spel kunnen beschrijven hoe ze eruit zien, levert dit nog meer geld op. Eventueel kunnen er onderweg nog opdrachten uitgevoerd worden met het winkelend publiek of in winkels.
f.      Het 2e duo moet het eerste duo volgen en proberen niet kwijt te raken. Raakt het 2e duo het eerste duo toch kwijt, kan er gebeld worden naar een noodnummer. Het achtervolgende duo krijgt dan een locatie door waar het eerste duo nog langs gaat komen om vervolgens weer aan te kunnen haken. Kwijtraken kost geld, maar ze worden wel weer naar de eerstvolgende overstapplaats gestuurd als het toch gebeurt. Dit kan bijvoorbeeld 2 maal gebeuren.
g.     Als alles volgens plan verloopt, kan het maximale prijzengeld gewonnen worden door elk duo. Hierbij moet men zich houden aan:
                                               i.     De opgelegde startplaats gebruiken;
                                             ii.     Duo 2 moet op gepaste afstand volgen en niet herkend worden. (“klitten met zijn vieren” is verboden) Als duo 1 de achtervolgers niet kan omschrijven, dan krijgt duo 2 meer prijzengeld.
                                            iii.     Opgelegde 3 transportmiddelen gebruiken;
                                            iv.     Pogen van het afschudden van de achtervolgers door duo 1;
                                              v.     In het vizier houden van duo 1 door duo 2 en aankomen op het eindpunt met een maximale achterstand van 5 minuten.
                                            vi.     Het filmen van alle gebeurtenissen gedurende het uitvoeren van de opdracht. (elk duo gebruikt een camerabril)
3.     Copyright: Dave van de Hoef, dhoef@kpnmail.nl
4.     Producent of hulp gezocht.  

Idee


Een man laat ’s nachts zijn hond uit, ziet dat de aantrekkingskracht van de aarde afneemt, omdat er dakpannen en losliggende spullen langzaam de lucht in vliegen, waarna hij alarm slaat en experts een hachelijk avontuur gaan beleven omdat men naar het midden van de aarde moet om dit te herstellen.  

Groeten,
Dave van de Hoef
06-53232958

Het boek dat er niet mocht komen...


1.       Het Boek wat er niet mocht komen (documentaire)

2.       Ik ben ontslagen en een boek aan het schrijven. Dat wil en ga ik uitgeven.  Het moet uiteindelijk in de winkel komen. Het lijkt mij een interessante documentaire te kunnen worden om het hele proces te verfilmen.

3.       copyright: Peter Pos - Posjes@planet.nl

4.       Ben op zoek naar een documentaire maker die hier wat in ziet.


dinsdag 27 augustus 2013

De Koningsketting van Urartu, Actie/Avontuur


1.       De Koningsketting van Urartu, Actie/Avontuur

2.    Als zijn rijk ten onder dreigt te gaan, verbergt de laatste koning van het oude Urartu zijn koningsketting. Deze geeft de erfgenamen recht op het koninkrijk. Een student archeologie komt in het bezit van een kleitablet met informatie over de vindplaats. Zijn professor organiseert een expeditie naar Turkije om de ketting te vinden. Zij blijken niet de enigen te zijn. Er ontstaat een spannende strijd tussen diverse groeperingen om de ketting te bemachtigen en invloed in Oost-Turkije te verkrijgen.

3.    Copyright: Arthur Nutting, nuttingacd@gmail.com

4.    Zoek doorbraak voor dit idee waar ik in juni 2013 een boek over geschreven heb.



zondag 18 augustus 2013

Synopsis scenario: Wat Kosten Die Rokjes?


Wat Kosten Die Rokjes is een psychologisch drama met soms een humoristische twist.

Een verkoper van peperdure dameskleding, die seks met vrouwen heeft afgezworen omdat zijn ex hem vaak verweet dat hij te klein geschapen was, krijgt bezoek van een opdringerige vrouw in zijn winkel. De balans tussen onderdrukte seksuele verlangens en rancune, escaleert in bizar gedrag op het moment dat de vrouw hem niet met geld maar in natura wil betalen, in ruil voor een duur rokje van Versace.

Job Valkenburg is de eigenaar van een kleine modezaak in Amsterdam, waar hij dure merkkleding voor vrouwen verkoopt. Valkenburg is het toonbeeld van degelijkheid en dwangmatigheid. Hij heeft last van tics en is angstig voor vrouwelijk gezelschap. Zijn winkel heet ‘Maison Job Valkenburg’. Zijn persoonlijke leven is een ruïne. Hij worstelt met een al dan niet ingebeelde lichamelijke tekortkoming dat hij ‘een kleintje’ zou hebben. Om die reden heeft hij afscheid moeten nemen van de enige vrouw die ooit interesse voor hem toonde en die hem diep gekwetst heeft door hem steeds te wijzen op zijn beperkte prestaties in bed. De herinneringen aan deze manipulatieve ex-vriendin achtervolgen hem. Valkenburg zit vol wrok, maar er is een zekere balans in zijn leven. Een leven zonder vrouwen bevalt hem beter.      Hij onderhoudt een erotische relatie met een paspop in zijn zaak. Hij kleedt de paspop soms aan als zijn ex-vriendin. Soms betast hij de gipsen borsten van de pop. Ook belt hij wel eens telefonische sekslijnen.

Op een regenachtige dag komt er een vrouw zijn winkel binnenlopen, die interesse toont voor een peperduur rokje van Versace. Ze heeft een blinde hond mee genomen. Ze vertelt aan Valkenburg dat ze een viskar heeft op de markt, vlakbij. De vrouw is ordinair, dominant en manipulatief. Vanaf het begin af aan botert het niet goed tussen Valkenburg en de vrouw. Ze heeft haar zinnen op het dure rokje gezet maar is niet van plan met geld te betalen. Ze stelt Valkenburg voor om hem na sluitingstijd met seks te betalen. Hij is te laf om haar beslist te weigeren. Dan verlaat de vrouw de winkel met de belofte dat ze na sluitingstijd terug zal komen voor het rokje in ruil voor haar diensten.

De rest van de middag is Valkenburg op van de zenuwen en ziet op tegen het bezoek van de vrouw. Hij wil helemaal geen seks, bovendien gaat hij er vanuit dat hij te klein geschapen is en leeft in angst voor de potentiële reactie van de mondige vrouw op zijn kleintje. ’s Middags reageert hij zijn frustratie af op de paspop door haar hardhandig met een aardappelschilmesje te bewerken. De regen blijft plenzen maar gelukkig krijgt hij toch nog een klant, een oude vrouw, die voor een klein kapitaal aan kleding koopt.

Vlak voor sluitingstijd probeert Valkenburg de marktvrouw voortijdig uit de weg te gaan door de winkel iets vroeger te sluiten, maar ze neemt blijkbaar geen risico en komt al voor sluitingstijd binnen. Valkenburg zit juist in het donker met zijn jas aan.
Buiten is het is gaan regenen en bliksemen.
De vrouw heeft de blinde hond weer bij zich. Ze gaat recht op haar doel af. Ze dwingt Valkenburg tot intimiteiten, in ruil voor het rokje. Als de vrouw hem aanrandt, verzet Valkenburg zich in eerste instantie, maar hij geeft op een bepaald moment toch even toe aan de seksuele opwinding. Hij biedt haar de rok dan gratis aan, als ze maar stopt met hem aan te raken. De vrouw maakt echter zijn gulp open en gaat op haar knieën zitten. Even later probeert hij seks met haar te hebben op de grond. Hij kan het niet. Dan verliest hij zichzelf in opgekropte woede. In het schemerdonker slaat hij de vrouw bijt haar in haar tong. Overstuur verlaat de vrouw even later op handen en knieën de winkel. De hond blijft achter, samen met een schoen van de vrouw.

Valkenburg, die de tong van de vrouw blijkt te hebben afgebeten, neemt de tong van de vrouw uit zijn mond en houdt hem tussen zijn vingers. Dan voert hij de afgebeten tong aan de blinde hond. De hond eet de tong van zijn eigenares op.

Kort daarna ontdekt Valkenburg dat de vrouw, ondanks dat ze haar tong verloren heeft, zijn portemonnee uit zijn zak gehaald heeft, met de volledige dagopbrengst van de zaak.

Daphne Buter